Ambient Gorilla

Fehér maraton ketchuppal

2015. november 03. - Kézműves Marketing

Mi köze a fehér színnek a ketchuphoz? Na és a maratonhoz? Egyáltalán mit jelent ez a cím? A szavakat összeköti valami, vagy csak egymás után dobált értelmetlen mondattöredékekről lenne szó? Persze most is a gerilla marketing és a kreatív kampányok állnak a háttérben. Nézzük csak sorjában!

Centre dentaire Paris Loft egy Montrealban található fogászati központ. A létesítmény gyakorlatilag bármiféle fogászati panaszt meg tud oldani, rendkívül széles körű szolgáltatásokat nyújt.

A Centre dentaire Paris Loft olyan plakátokkal igyekszik felhívni potenciális ügyfelei figyelmét, melyek egyszerűek, költséghatékonyak és szintén hatásos üzenetet közvetítenek: a színekkel játszanak.

fehermaraton.jpg

Kép: gcpics / Shutterstock.com

Egyik plakátjukon egy fehér gumikacsát láthatunk, a hirdetés alján a következő üzenettel: „We don’t like yellow”, azaz „Nem szeretjük a sárgát.” Többféle reklámot készíttettek és mindben közös valami: a sárga színt teljesen eltüntetik. Fehér banán, fehér citrom, egy fehér kukoricacső jelenik meg a képeken.

A képek és formák kreatív ötvözésével hívta fel magára a figyelmet a 31. londoni maratoni futás is. Plakátjukon egy cipőtalp formáján látható a verseny útvonala. A kép felülnézetből London műholdképét ábrázolja középen a Temze folyóval.

És, hogy hogyan jön a képbe a ketchup, azaz a H. J. Heinz Company? A Heinz márkanév a vállalat 1869-as alapítása óta fokozatosan egyre nagyobb teret hódít és mára vásárlók millióit nyerte meg magának. Kivételes sikerének titka az eredeti íz és recept, de mint tudjuk, mindez semmit nem érne a jó marketing nélkül.

A vállalat egyik kreatív plakátjával arra hívja fel a figyelmet, hogy az ételek mit sem érnek a Heinz ketchup különleges ízvilága nélkül. A reklám vizuális elemekkel nyeri meg magának a vásárlókat: az egyszínűséget használják fel.

A képen fehér hátteret, egy pohár vizet, egy kést és egy villát, valamint fehéres kartonpapírból készült ételt láthatunk. Az egyetlen dolog, mely egy kis színt visz a hirdetésbe, az a lap alján virító Heinz ketchup. Amit a reklám közvetít: az étel egyhangú, egyszínű és ízetlen a ketchup nélkül.

A bejegyzés trackback címe:

https://ambientgorilla.blog.hu/api/trackback/id/tr728049586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása