Ambient Gorilla

Az ENSZ és az Unicef kampányai

2015. október 26. - Kézműves Marketing

Korábban már volt szó olyan kampányokról, melyek nem kifejezetten egy adott márkát hivatottak népszerűsíteni, hanem inkább egy társadalmi problémára hívják fel a figyelmet. Számos olyan megoldandó probléma van a világon, melynek létezését minél több emberben tudatosítani kell.

Április 4. a taposóaknákkal kapcsolatos tudatosság és az aknamentesítési programok támogatásának nemzetközi napja. Az ENSZ pár évvel ezelőtt ezen nap alkalmából egy meghökkentő ötlettel rukkolt elő.

Különleges ketchupos tasakokat kezdett gyártatni. Az alacsony költségvetésű kampány gyakorlatilag csupán abból állt, hogy egy olyan kép „díszelgett” a tasakokon, melyek elgondolkodtatták az embereket. Tehát a hagyományos helyett egy egészen más képet nyomtattak a csomagolásra, ez pedig elenyésző pluszköltséggel járt.

És, hogy miről is van szó egészen pontosan?

ensz.jpg

Kép: Leonard Zhukovsky / Shutterstock.com

A kép egy embert ábrázolt törzstől lefele. És amivel még hatásosabb lett a kampány, az, hogy nem felnőtt lábakat láthattunk a képen, hanem egy gyermekéit. A csomagolást feltépve ketchup kezdett kiszivárogni a tasakból, és a csomagoláson szereplő láb pedig „vérezni” kezdett.

Az Unicef szintén egy jelentős problémára hívta fel a figyelmet pár évvel ezelőtti kampányával. Tény, hogy a szennyezett víz fogyasztása komoly egészségügyi problémákat okoz. Kolerát, mérgezést, hasmenést és még hosszasan sorolhatnánk.

A vízfogyasztás fontosságát hangsúlyozva Manhattanben több helyszínen helyeztek el automatákat, melyek vízzel szolgálták ki az arra járókat. És, hogy mi ebben az egészben a különös?

Az, hogy a gép tiszta víz helyett koszos vizet adott ki. Az üvegen a következő felirat szerepelt: "Te nem innál szennyezett vizet. Egyikünk sem tenné, ennek ellenére minden nap 4200 gyermek hal meg a szennyezett víz miatt. Adakozz! Minden egyes dollárral egy gyermek 40 napi vízellátásáról gondoskodsz."

Az üzenet annyira meglepte az arra járókat, hogy azonnal adakozásra sarkallta őket. A kampány így hatalmas sikert aratott.

A bejegyzés trackback címe:

https://ambientgorilla.blog.hu/api/trackback/id/tr518049504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása