Ambient Gorilla

Gerilla marketing a filmvilágban

2015. szeptember 24. - Kézműves Marketing

Amikor fáradtan hazaesünk a munkából, szívesen nézünk valamilyen hollywoodi vígjátékot csak azért, hogy kicsit kikapcsolódjunk végre. Általában már akkor, amikor megismerkedünk a főszereplőkkel, tudjuk, hogy egymásba fognak szeretni, még akkor is, ha a film elején utálják egymást. Az ilyen filmek valóban kikapcsolódást nyújtanak, hiszen nem kell sokat gondolkodni rajtuk.

Vannak, akik inkább a thrillereket, mások az akciófilmeket kedvelik. Egyesek rajongva tisztelik Tarantinót, mások szíve inkább Almodóvarhoz húz. Az is igaz, hogy mindenhez hangulat kell. Lelkiállapotunktól, kedvünktől függően, más filmet fogunk választani.

gerillafilm.jpg

Amikor bemutatnak egy új filmet, a metró aluljárók, az utcák, sőt, a média is telis-tele van annak hírével. Ehhez már-már hozzá is szoktunk, éppen ezért a valódi siker érdekében ezt a megszokást kell kicsit „megbolygatni”.

A Pókember című film 2002-ben nagy sikert aratott, majd két évvel később bemutatták a második részét. A sablonos utcai és médián keresztül terjesztett hirdetések mellett egy gerilla marketing fogással is éltek a filmesek: nyilvános férfi WC-kben jó magasan helyeztek el egy piszoárt mellette a felirattal: „Coming soon, Spider man 2”, azaz „Pókember 2 hamarosan”.

Felmerülhet bennünk a kérdés, hogy Pókember vajon szívesebben intézi-e el a dolgát a falon lógva, mint állva és valószínűbbnek tartjuk, hogy a falon csimpaszkodva ez kényelmetlenebb lehet. Ennek ellenére a reklám elérte célját, ami pedig nem más, mint, hogy eszünkbe jusson a Pókember.

A Holnapután egy szintén 2004-es film, mely a globális felmelegedés témájával foglalkozik. A katasztrófafilm megalkotóinak szellemes ötlete támadt, hogy előmozdítsák alkotásuk sikerét: az óceánba egy hatalmas, egy a filmet reklámozó plakátot helyeztek el. A képen New York felhőkarcolóit, jobban mondva azoknak csak a tetejét lehetett látni a víz miatt.

A cikkben említett mindkét film hatalmas költségekkel számolt, a reklámokra is rengeteget költöttek, ennek ellenére a felelősök felismerték azt is, hogy ezek mellett a kreativitás és egy ötlet jó megvalósítása közelebb viheti őket a sikerhez.

A bejegyzés trackback címe:

https://ambientgorilla.blog.hu/api/trackback/id/tr38049448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása