Ambient Gorilla

Beszélő képek

2015. szeptember 10. - Kézműves Marketing

A képek szembetűnőek és figyelemfelkeltőek. A plakátok, melyeken hosszú szövegeket kell végigolvasnunk, nem hatásosak. Elveszítjük a türelmünket, ráadásul a rohanó világban kinek van ideje olvasgatni az utcai hirdetéseket?

Ha a vállalat szeretne elérni a fogyasztóhoz, akkor bizony erőfeszítéseket kell tennie. Ha a vállalat a célközönségtől várja ezt az erőfeszítést (például azt, hogy olvassa el a hirdetés szövegét), akkor nagy valószínűséggel nem jár sikerrel.

A KitKat úgy döntött, az utcán népszerűsíti csokiját. Hogy hogyan? Kihasználva az utcai padok formáját (melyek terméke formájára emlékeztetnek). A kampány megvalósítói úgy festették le az ülőalkalmatosságokat, mintha az egy félig kicsomagolt KitKat szelet lenne. Az emberek érdekes módon szívesebben ültek a „csokoládé” becsomagolt részére.

beszelo.jpg

Kép forrása: 11

A True Blood amerikai sorozat szintén az utcán próbált szerencsét kampányával: a felelősök hatalmas, fából készült táblákat helyeztek el a következő felirattal: „Vámpír megjelenése esetén”. A tábla alján fából készült, éles végű, vészhelyzet esetén letörhető „fegyverek” kaptak helyet, a hirdetésen pedig egy ábra mutatta, mit is kell tenni: az éles „tőrt” a vámpír szívébe szúrni.

Szintén hatásos vizuális reklám a következő: egy hatalmas hamutartó tetejét úgy alakították ki, mintha az egy szem lenne és a csikket egyenesen a pupillába kell dobni. A kampány szlogenje: „A dohányzás vakságot okozhat.”

Érdekes és mindenképp kíváncsiságot keltő az a reklám, mely egy bevásárlóközpontban kapott helyet. Egy hirdetőtáblán a Betty, a csúnya lánycímű sorozat plakátja kapott helyet, gerilla marketinggel pedig tovább fokozták az arra járók kíváncsiságát, ugyanis egy hatalmas zacskóval takarták le a lányt úgy, hogy csak a sorozat címe, a csatorna és az időpont volt látható.

Az Ibuprofen Advil is kitett magáért a következő ötlettel: egy fejfájástól szenvedő férfi plakátját úgy helyezte el a városokban, hogy az utcai lámpák éppen átfúrják a fejét. A gyógyszer szlogenje pedig a következő: „Erősebb, mint a fejfájás.”

A bejegyzés trackback címe:

https://ambientgorilla.blog.hu/api/trackback/id/tr968049408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása