Ambient Gorilla

A graffitiről

2015. augusztus 04. - KKVIC

A gerilla marketing számos példát tud felsorakoztatni, mellyel bebizonyítja, hogy a reklámok esetében a kreativitás sokkal fontosabb, mint a pénz. Az utóbbi években a termékkínálat alaposan kibővült. Manapság legyen bármi is az, amit kínálsz és eladsz, biztos lehetsz benne, hogy nem vagy egyedül a piacon és több olyan cég is létezik, mely pontosan ugyanazt kínálja, amit Te. Főleg a potenciális vevő szemszögéből.

Mi köztetek a különbség? Más a kommunikációtok és éppen ezért ez az, ami kulcsfontosságú ahhoz, hogy te kerülj ki győztesen a fogyasztókért folytatott harcból.

A verseny nagyon kiélezett, a vállalatoknak pedig nem marad más választásuk, mint valahogyan felhívni magukra a fogyasztók figyelmét és így kitűnni a tömegből. Így született meg a marketing egy új formája, mely a gerilla marketing nevet kapta.

A gerilla marketing gyakorlatilag olyan reklámkampányok megvalósítását jelenti, melyek a kreativitást és a meglepetést használják fő eszközükként. Egy tudományosabb meghatározás szerint a gerilla marketing mindazon nem hagyományos reklámstratégiák, melyek sikere nem a hatalmas beruházásokban, hanem az eredetiségben és a találékonyságban rejlik.

pjhjhfm6pulzrjzdfq21o6hpsmnpdaapzurtpub9uuu.jpeg

Tudtad, hogy a graffitik is gerilla marketingnek számítanak? Gondolj csak bele: ezek a művészetnek is betudható feliratok olyan falakon kapnak helyet, melyek mellett naponta emberek százai, vagy akár ezrei sétálnak el. A művész megosztotta a falakon saját gondolatait, melyek elgondolkodtatják az utca emberét is.

Graffitik gyakorlatilag már az ókortól léteztek. Az 1960-as években nagyobb mértékben voltak jelen Nyugat-Európában, ekkor vált mindez itt divatjelenséggé. Mivel a falfirkákkal a graffitiművészek megsértik a köz- és magántulajdont, sokan nem értékelik, sőt, vandalizmusnak tartják ezen művészek tevékenységét.

De a polgárpukkasztáson kívül mit érnek még el ezek a művészek? Azt, hogy ha névtelenül is, de egyesek művészetnek tekintik tevékenységüket, sőt, meg is mozgatják az emberek fantáziáját. Naponta több száz emberrel képesek kommunikálni, még akkor is, ha csak egyoldalú kommunikációról van szó.

Hogy tudnád a saját hasznodra fordítani a jelenséget? Hát, semmiképpen ne úgy, hogy graffitit fújsz a falra! Viszont hasznos lehet az úgynevezett negatív graffiti, ahol is koszos felületbe mossák az üzenetet. Látványos, meglepő és környezetbarát. Meg persze legális.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ambientgorilla.blog.hu/api/trackback/id/tr507750380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása