Ambient Gorilla

Ötletes kampányok II.

2015. augusztus 21. - KKVIC

A jó kampányra felfigyelnek az emberek. A cél elérése érdekében a cégeket az sem érdekli, ha reklámjuk szemtelen és tabudöntögető. Az újfajta stílussal és eszközökkel ezek a kampányok még a reklámkerülőkkel szemben is hatékonyak lehetnek. Az úgynevezett vírusmarketing hordozói a fogyasztók. Ezzel ők a megrendelőnek pénzt spórolnak, hiszen azoknak nem kell hatalmas összegeket kiadniuk a kampány népszerűsítésére. A jó ötletnek hatalma van, hiszen maguk a fogyasztók terjesztik a hírt.

Az előző bejegyzésben olyan kampányokat mutattunk be, melyek rendkívül ötletesek és nagy sikert arattak kreativitásuk miatt.

A sort egy ötletes Volkswagen kampánnyal folytatjuk. Lényege, hogy egy bevásárlóközpont mélygarázsának minden egyes parkolóhelye fölé felakasztottak egy gondolatbuborékot, melyben a következő szöveg állt: „I wish I was a …!” (azaz „Bárcsak … lennék!”) és a három pontocska helyén a legújabb Volkswagen modell neve állt.

A Discovery Channel tengerpartokon népszerűsítette az ún. „Shark weeket”, azaz a „Cápa hetet” egy nem akármilyen szörfdeszkával. A deszkán egy hatalmas „cápaharapás” nyoma volt látható, mely garantáltan felkeltette az arra járók figyelmét.

A Swiss Skydive ejtőernyős ugrásait hirdető kampány egy liftben kapott helyet. A liftben utazók a padlóra nézve úgy érezhették, hogy felülről szemlélik a várost üvegpadlón keresztül.

0nzejhd3dgfc7t-ybc4fkyskdspgpeczdkt9r7nb5va.jpeg

A Nikon is kitett magáért, amikor aluljárókban kezdte népszerűsíteni a márkát. Egy hatalmas plakáton fotósok jelentek meg villanó vakukkal. A hatás elérése érdekében még egy vörös szőnyeget is leterítettek az arra járók számára.

Koppenhága állatkertje pedig a helyi járatok, buszok segítségével keltett feltűnést. A járművekre ugyanis olyan matricát ragasztottak, melyen egy óriáskígyó éppen igyekszik összeroppantani a még nála is hatalmasabb tömegközlekedési eszközt. A busz oldalán ez is olvasható volt: „Zoo, the wildest place in town”, azaz „Állatkert, a város legveszélyesebb helye”.

Láthatjuk tehát: a jó ötlet többet ér, mint a pénz, melyet egyes vállalatok saját népszerűsítésére költenek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ambientgorilla.blog.hu/api/trackback/id/tr707750456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása