Ambient Gorilla

A flashmobról

2015. augusztus 07. - KKVIC

A gerilla marketinget hamar alkalmazni kezdték azok a kis cégek, amelyek népszerűségük növeléséhez nem engedhettek meg maguknak nagyobb beruházásokat, így például hatalmas plakátok és reklámfilmek készítését.

A gerilla marketing kampányok közterületeken zajlanak, ahol naponta több száz ember találkozhat velük. Említhetjük a nagy bevásárlóközpontokat, a metrókat, az utcákat, majd ezek az internetre is felkerülnek, ahol, ha igazán sikeresek, futótűzként terjed a hírük. Az utóbbi években egyre több olyan kampánnyal találkozhatunk, melyek nagy felfordulást keltenek.

Ugye Te is hallottál már az ún. flashmobokról?

5en1wgkq5y_7bpsqa1njrp-elkoqs2gpwxgxsivp0su.jpeg

A flashmob lényege, hogy egy nagy téren, vagy más nyilvános helyen összejön egy tömeg és valami szokatlant csinál. Az egész érdekessége, hogy az utca emberét mindez nagy meglepetéssel éri, hiszen a tömeget alkotók különböző irányokból érkeznek, látszólag nem is ismerik egymást. A közös tevékenység után pedig, amilyen gyorsan megjelentek, olyan gyorsan szét is szélednek.

 

A flashmob gyökereit a 2002-es évig vezethetjük vissza, amikor Howard Rheingold, amerikai újságíró Smart Mobs: The Next Social Revolution című könyvében megjósolta, hogy a társadalom az új kommunikációs technológiákat fogja használni a különféle akciók szervezéséhez.

2003 júniusában a San Franciscoban élő Rob Zazuleta, miután elolvasta Rheingold művét, megalkotta a Flocksmart.com honlapot, mely segítségével az ún. mobberek elkezdték tervezni az első találkozójukat. A világ legelső flashmobját Bill Wasik szervezte meg és 2003. június 3-án került rá sor Manhattanben, azonban ez az első próbálkozás kudarcba fulladt, hiszen az újdonság varázsa, így az izgalom miatt valaki kiszivárogtatta az információt. Az akció tehát nem ért váratlanul senkit.

Az első magyar flashmobra (villámcsődületre) 2003 augusztusában került sor a budapesti Deák Ferenc téren. Nyitott esernyővel hallgatták a harangot. Azóta sok minden történt már itthon és külföldön is: zene, tánc, párnacsata, buborékfújás, banánmajszolás…

Úgy tűnik, a flashmobok hatásosak és egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek.

Mire lehet neked jó? Egy új üzlet megnyitásakor vagy egy termék bevezetéséhez olyan eseményt szervezhetsz, melynek komolyabb hírértéke lesz, mint az „XY vállalat új termékkel rukkolt elő” sajtóközleménynek. Ne felejtsd el a történteket rögzíteni és körbeküldeni a médiában! Flashmobra fel!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ambientgorilla.blog.hu/api/trackback/id/tr117750398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása