Ebben a blogban gyakran elég furcsa bejegyzéscímekkel találkozhatsz. Ugye, feltűnt? Mi köze van az újság hasábjainak a kerékpározáshoz? Hát a gerilla marketing és a reklám. Minden mindennel összefügg. Ha elsőre szürreálisnak is tűnik a dolog, hidd el, hogy így van. Mindjárt be is mutatjuk.
Az előző bejegyzésben különféle technikákról olvashattál, melyeket szemfülesen, ötletesen alkalmazva hirdetésed rabjaivá teheted az embereket. Meglátják, megállnak, elgondolkodnak és még akkor is, amikor tovább indulnak, ott motoszkál a fejükben a kis mag, melyet Te ültettél el.
De hogyan érheted el ezt? Hogyan tartozz a hirdetők azon 2%-ához, akiknek reklámjai beférkőznek a fogyasztók tudatába? Milyen eszközökhöz nyúlhatsz még? Hogyan nyerd meg magadnak a fogyasztókat? Például így:
- Játssz az újságok oszlopainak elrendezésével!
Képzelj csak el egy fekete-fehér újságot, melynek cikkeit vékony hasábokba rendezték! Tartsd kicsit távolabb magadtól a képzeletbeli napilapot! Mi tűnik fel? A hasábok. Képzeld el, hogy egy késeket gyártó vállalatod van! A lap szélére egy kés képét nyomtattatod, a cikkek mögé pedig egy hatalmas halat, melyet a hasábok közötti réseken keresztül látsz. Ugye, tudod, hogy egy ilyen ötlettel fellendítheted eladásaidat?
- A tárgyak és az emberi test
Buenos Aires városának remek ötlete támadt arra, hogy fellendítsék a kerékpáros forgalmat a városban. A következő szlogennel hódítottak: „Tell everyone you have nice legs without being the guy that tells everyone you have nice legs.”, azaz „Mondd el mindenkinek, hogy csodálatosak a lábaid anélkül, hogy az a srác lennél, aki mindenkinek elmondja, hogy csodásak a lábai.”
A vizuális reklám az emberi térdet ábrázolta, a combcsont és a sípcsont összeérésénél pedig két kerékpár kerekét illesztették a képre. A szlogen hozzásegítette a város lakóit, hogy kedvet kapjanak a kerékpározáshoz, a kép szerepe pedig a figyelemfelhívás. Tökéletes összhang, tökéletes reklám.